Especialista De Gestión De Base Prepago

Millicom

  • Ciudad de Panamá
  • Permanente
  • Tiempo completo
  • Hace 14 días
Would you like to help us achieve our purpose of connecting more people, improve their lives and develop our communities? If so, Tigo is for you!We believe in innovation, we adapt and are agents of change. Our customers are at the center of everything we do.Come and grow with our team, where together we will transform lives and communities. Additionally, you will have the opportunity to participate in challenging projects and bring your innovative ideas.This is your opportunity, come and be part of Sangre Tigo!Apply right now!Especialista De Gestión De Base PrepagoFunciones principales:
  • Monitoreo diario, semanal y mensual de la evolución de la core base.
  • Predicción de impacto en la base de clientes con modelos de forecasting.
  • Extracción y análisis de datos para identificar tendencias de permanencia y migración de clientes.
  • Creación de estrategias y campañas comerciales para maximizar la retención y el valor del cliente: ejecutar pruebas A/B y otras metodologías de experimentación para evaluar el impacto de diferentes estrategias en la conversión y retención de clientes.
  • Coordinar campañas diarias para gestión de la base.
  • Desarrollo de tableros de control avanzados y automatización de reportes: Crear dashboards interactivos y automatizados en herramientas como Power BI o Python, permitiendo el monitoreo en tiempo real de la evolución de la base y facilitando la toma de decisiones ágiles.
  • Asumir otras funciones que sean asignadas, en línea con los requerimientos y prioridades del negocio
Requisitos:
  • Experiencia en gestión de base de clientes o campañas comerciales.
  • Conocimientos en modelos de predicción y forecasting con tracking diario.
  • Manejo intermedio de SQL, Power BI y Excel intermedio - avanzado
  • Perfil analítico con pensamiento estratégico.
We are a leading multinational company of mobile services, internet and cable television that is present in Latin America and we are the leading telecommunications company in Panama. In Latin America, Tigo has been recognized for several years in the "Great Place to Work" ranking as an excellent company to work for. Our people are our most precious asset. Tigo Panama directly employs more than 2,500 people nationwide and offers internal growth opportunities to its staff. We have a firm purpose that moves us and unites all of us who work in the company: "To build the largest digital network to connect Panamanians by developing the communities we serve and improving their quality of life." Sangre Tigo runs through our veins, we are proud of our company and its history, we are innovative, we are passionate, we live to improve our communities and our clients are at the center of everything we do. We invite you to be part of our Tigo family!Millicom | Tigo is proud to be an Equal Employment Opportunity employer committed to a diverse workforce and nondiscrimination policy in all aspects of employment. We provide equal opportunity and access for all persons, without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, status as a disabled veteran or other protected veteran, or any other protected characteristic, in all phases of the employment process and in compliance with applicable federal, state, and local laws and regulations.

Millicom

Empleos similares

  • Especialista en Gestión de Transformación

    BANCO INTERNACIONAL DE COSTA RICA

    • Ciudad de Panamá
    Descripción del puesto: Especialista en Gestión de Transformación Estamos en la búsqueda de un Especialista en Gestión de Transformación para nuestro Grupo Financiero Internacional…
    • Hace 1 mes
  • Consultor(a) biodiversidad y gestión forestal

    FAO

    • Ciudad de Panamá
    Marco organizativo La Oficina Subregional de la FAO para Mesoamérica (SLM) presta asistencia a diez países de la subregión. Atendiendo a la implementación del marco estratégico d…
    • Hace 12 días